دسته‌بندی نشده

تاثیر و خواص معجزه آسای آبرسانی پوست

اهمیت و تاثیر آبرسانی پوست | پری رو

برخی مواقع پوست بدن خصوصا پوست صورت، به دلایل مختلفی ازجمله آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، سبک زندگی ناسالم، استرس، بالا رفتن سن، استفاده از برخی دارو‌های خاص یا مواد آرایشی بی کیفیت، خشک و بی آب می‌شود. خشکی پوست موجب پیری زودرس، بروز چین و چروک و در شدیدترین حالت می‌تواند موجب ایجاد بیماری‌های پوستی مثل اگزما شود. علاوه بر اینکه پوست خشک ظاهر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ می‌تواند سلامتی پوست شما را به خطر بیاندازند. به همین سبب مراقبت از پوست و رسیدگی به آن و استفاده از آبرسان ضرورت دارد. در این مقاله از سایت پری رو قصد داریم به بررسی خواص و تاثیر ابرسانی پوست بپردازیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اهمیت و تاثیرآبرسانی پوست

تاثیر آبرسانی پوست | پری رو

برندهای آرایشی و مراقبتی معتبری در دنیا متمرکز بر تولید موثرترین آبرسان پوست هستند. متخصصان بسیاری در حوزه پوست ادعا می‌کنند که اولین قدم در سلامتريا، شادابی و زیبایی پوست، آبرسانی ان است. در ادماه به بررسی اهمیت و تاثیر آبرسانی پوست می‌پردازیم.

بهبود خاصیت کشسانی پوست و کاهش چین و چروک

خاصیت کشسانی و الاستیکی که در پوست وجود دارد، باعث می‌شود که پوست حالت ارتجاعی داشته باشد. اگر پوست آب کافی نداشته باشد خاصیت الاستیکی پوست کاهش می‌یابد. کم آبی پوست به خصوص زمانی که در معرض اشعه های نور خورشید قرار می گیرند، آسیب پذیری بیشتری خواهند داشت و دچار مشکلاتی مثل چین و چروک می‌شوند. استفاده از یک کرم آبرسان قبل از کرم ضد آفتاب، می تواند این تاثیر مخرب را کاهش دهد. در واقع از تاثیر و خواص آبرسانی پوست، می‌توان به این موضوع اشاره کرد کرد که آبرسانی باعث می‌شود تا سلول‌ها پر آب شود و چین چروک موجود در پوست باز شود.

تنظیم چربی پوست و کاهش جوش های زیر پوستی

در نتیجه‌ی کم آبی سلول‌های پوستی، فعالیت غدد سبوم در پوست افزایش یافته و موجب تولید بیش از حد چربی می شود. در حالی که اگر پوستی رطوبت کافی داشته باشد فعالیت غدد سبوم تنظیم شده و پوست کمتر چرب می شود. همچنین از تاثیر آبرسانی پوست می توان به کنترل ترشح چربی در پوست اشاره کرد که  موجب کاهش جوش‌های زیر پوستی شده و پوستی صاف و یکدست را به همراه خواهد داشت. بنابراین برای کنترل چربی پوست و برای جلوگیری از چربی بیش از حد، باید از بهترین آبرسان پوست مناسب با نوع پوست استفاده کرد. اگر شما هم پوستی چرب دارید حتما به اهمیت استفاده از محصولات آبرسانی توجه کنید و استفاده از آبرسان های فاقد روغن  و چربی را در روتین مراقبت پوستی خود قرار دهید.

کنترل چربی پوست برای آبرسانی بهتر | سایت زیبایی پری رو

از بین رفتن لکه‌های پوستی

ترکیبات موجود در مواد تشکیل دهنده‌ی برخی از محصولات آبرسان نقش موثری در کاهش لکه های صورت دارند. لکه هایی که ممکن است در اثر جوش یا آکنه ایجاد شده باشند استفاده از آبرسان پوست که دارای ترکیباتی چون ویتامین E و C است، از ایجاد لک بر روی پوست پیشگیری می‌کند.

کاهش التهاب های پوست

پوست به دلایل مختلفی می‌تواند دچار التهاب و قرمزی شود. مثلا قرار گرفتن در معرض گرما باعث تبخیر آب موجود در بافت‌های پوست شده و ایجاد التهاب یا قرمزی می‌کند. و یا دوش گرفتن با آب داغ گرچه خستگی و پر تنش را کاهش می دهد، اما موجب التهاب پوست نیز می‌شود. از فواید و خواص آبرسانی پوست صورت می توان به کاهش همین التهاب  و خنکی و تسکین پوست اشاره کرد.

محافظت از پوست در برابر عوامل محیطی

خواص و اهمیت آبرسانی پوست | پری رو

قرار گرفتن پوست در معرض هوای آزاد، آلودگی های محیطی و تابش نور خورشید باعث می شود تا لایه های پوستی سلول‌های بیشتری از دست دهند و آسیب ببینند خصوصا پوست دست و صورت که بیش از هر قسمت دیگری از بدن در معرض این عوامل آسیب‌زا قرار دارند ایجاد یک لایه محافظتی بر روی پوست، باعث تقویت لایه های بالایی پوست شده و بازسازی سلول های آسیب دیده کمک می کنندکه این نیز از خواص آبرسانی پوست است.

خاصیت روشن کنندگی پوست

یکی دیگر از فواید آبرسان پوست این است که در نتیجه استفاده از این محصولات پوست روشن‌تر و شفاف‌تر خواهد شد. خصوصا اگر یک آبرسان حاوی ویتامین سی را در روتین مراقبت‌های پوستی خود به مدت 3-2 ماه استفاده کنید، به مرور متوجه اثرات آن بر پوست خود خواهید شد.

چگونه می‌توان فهمید پوست به آبرسانی نیاز دارد؟

اهمیت آبرسانی پوست | پری رو

نکته قابل توجه قبل از آبرسانی پوست این است که بدانید پوست کم آب و پوست خشک یکسان نیستند، اگرچه در نگاه اول ممکن است بین این دو نوع پوست تفاوتی احساس نشود. خشکی پوست موجب می‌شود که فعالیت غدد تولید کننده چربی بیشتر می‌شود. بنابراین دهیدراته شدن پوست کمتر در صورت و بدن مشخص می شود، در واقع پوست دهیدراته کمبود آب در لایه‌های پوستی است نه چربی. پوست کم آب ممکن است لزوما پوسته پوسته یا زبر نباشد، بلکه فقط انعطاف پذیری و الاستیسیته خود را از دست بدهد. یک مثال ساده برای تشخیص پوست کم آب این است که اگر پوست را نیشگون بگیرید، به دلیل کمبود آب‌رسانی، جای نیشگون مدتی در  پوست باقی می‌ماند. این در حالی است که پوست خشک  کدر، پوسته پوسته و زبر می شود. فراموش نکنید که پوست می تواند هم کم آب باشد و هم خشک.خشکی پوست می‌تواند بر عملکرد غدد چربی نیز اثر گذار باشد. به‌طوری که چربی پوست کاهش یابد و همین کاهش چربی منجر می‌شود تا اب بیشتری از طریق سد پوستی تبخیر شود و دهیدراته شدن پوست افزایش یابد. بنابراین اهمیت و فواید آبرسانی پوست بیش از بیش حایز اهمیت می‌شود.

تفاوت پوست کم آب و پوست خشک چیست؟

در این قسمت به ‌طور اختصاصی به بررسی تفاوت‌های پوست کم آب و پوست خشک می‌پردازیم. در واقع پوست خشک فاقد مقدار کافی چربی پوست موسوم به سبوم است در حالی که پوست کم آب فاقد مقدار کافی آب است. خشکی پوست می‌تواند بخاطر مصرف برخی داروها باشد؛ همچنین عواملی مثل آب و هوا، سن، سبک زندگی و محصولاتی که برای پوست خود استفاده می‌کنید، می‌تواند در تغییر نوع پوست نقش داشته باشد. یکی از شاخصه‌های مهم و ضروری که بهترین فیشیال‌کاران تهران دارند، تشخیص درست نوع پوست کم آب و یا خشک است که باعث می‌شود خدماتی مناسب ارائه دهند. مشخصات پوست خشک و پوست کم آب:

علائم کم‌ آبی پوست

  • رنگ پوست کدر
  • سیاهی دور چشم
  • چشمان باد کرده
  • خارش پوست
  • ظاهر خطوط ظریف یا چین و چروک
  • افزایش حساسیت پوستی

علائم خشکی پوست

  • خارش شدید پوست
  • قرمزی و التهاب پوستی
  • پوسته‌پوسته شدن
  •  

مهم‌ترین عوامل خشکی پوست

خشکی پوست می‌تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، مهم‌ترین عوامل خشکی پوست عبارت‌اند از:

    • عوامل ژنتیکی و ارثی
    • عوارض جانی برخی داروهای خاص
    • استفاده از وسایل آرایشی نامرغوب و بی‌کیفیت
    • آلودگی هوا
    • کم آبی بدن
    • تغذیه‌ی نامناسب
    • تاثیر نور خورشید
    • مصرف دخانیات

برای آشنایی با بهترین انواع آبرسان مو ایرانی و خارجی، مطلب “بهترین آبرسان مو” را مطالعه نمایید.

عوامل موثر در کم آب شدن پوست

در قدم اول برای پیشگیری از کم آبی و خشکی پوست باید یک‌سری موارد و نکات ساده را در روتین روزانه رعایت کرد. به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین عواملی که در دهیدراته شدن پوست تاثیر گذار هستند را بررسی می‌کنیم:

1. حمام کردن با آب داغ

شاید تصور کنید که حمام کردن باعث آبرسانی پوست می‌شود. این تصور تا حدی درست است اما به شرط ان‌که آب بسیار داغ نباشد. چرا که حمام کردن با آب داغ علاوه بر ایجاد التهاب و قرمزی در پوست باعث می‌شود تا رطوبت طبیعی پوست بخار می‌شود و در نتیجه، پوست شما به‌جای مرطوب شدن، بیشتر خشک می‌شود. بهترین روش برای حمام کردن، حمام‌های کوتاه و آب ولرم است. حتی در بعضی از فصل‌های سال می‌توانید از آب سرد استفاده کنید.

2. استفاده از شوینده‌های قوی

استفاده از شوینده‌های بسیار قوی  باعث از بین رفتن رطوبت و چربی طبیعی پوست می‌شود.  استفاده مداوم از این شوینده‌ها موجب ایجاد ترک‌های بسیار ریز روی پوست صورت می‌شود.بنابراین باید از شوینده‌های ملایم‌تر برای پوست صورت استفاده کنید و از محصولاتی که حاوی اسیدهای قوی مثل آلفا هیدروکسی، سالیسیلیک و… هستند، اجتناب کنید. از شوینده‌هایی استفاده کنید که حاوی آبرسان هستند. بنابراین حین شست‌وشوی صورت یکبار آبرسانی پوست انجام می‌شود.

استفاده از شوینده مناسب برای آبرسانی خوب | پریرو

3. شست‌وشوی بیش‌ازحد

شست‌و شوی بیش از حد صورت باعث می‌شود تا عوامل موثر در پوست که حفظ رطوبت و چربی طبیعی مفید هستند، از بین بروند. بهتر است صورت را فقط دو بار در طول شبانه روز بشویید؛ یک بار صبح و یک بار شب. حتما بعد از شست‌وشوی صورت فواید آبرسانی پوست را فراموش نکنید تا کاهش رطوبت پوست را جبران کنید.

4. رژیم غذایی ناسالم

خوردن الکل، قهوه‌‌ی بیش از حد معمول و داشتن رژیم غذایی ناسالم مثل غذاهای سرشار از شکر و سدیم، می‌تواند باعث کاهش رطوبت بدن شود که در نتیجه‌ی آن، پوست کدر و ناسالم به نظر می‌رسد.

عوامل موثر در حفظ رطوبت پوست

اهمیت فیشیال پوست در آبرسانی پوست | سایت پری رو

1) مرطوب گذاشتن پوست بعد از شست‌وشو

بعد از شستن صورت، لازم نیست که پوست صورت خود را کاملا خشک کنید. بعد از شست‌وشو با یک حوله‌ی نرم، فقط آب اضافی صورت را بگیرید و اجازه دهید که پوست نم‌دار باقی بماند. سعی کنید هنگام انجام روتین مراقبت پوستی به این نکته توجه کنید که موقع استفاده از کرم مرطوب‌کننده و آبرسانی پوست هم بهتر است که آن را روی پوست نم‌دار بزنید.

2) استفاده دستگاه بخور

استفاده از دستگاه بخور در منزل خصوصا در اتاق خواب، باعث افزایش رطوبت در هوا می‌شود. بنابراین پوست در مجاورت هوای خشک قرار نمی‌گیرد و رطوبت آن از بین نمی‌رود. استفاده از دستگاه‌های بخور در فصل زمستان اهمیت بیشتری دارد. در فصل سرد استفاده از وسایل گرمایشی در محیط بسته‌ی خانه، رطوبت هوا را از بین می‌برد. و خشکی هوا باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی پوست می‌شود. و در این موارد اهمیت آبرسانی پوست بیشتر می‌شود.

3) استفاده از ضدآفتاب

رادیکال‌های آزاد ناشی از تابش اشعه فرابنفش خورشید می‌تواند سد محافظ طبیعی پوست را از بین ببرد که این امر در نهایت باعث خشکی و التهاب پوست می‌شود. استفاده از کرم ضدآفتاب نه‌ تنها محافظ پوست در برابر آفتاب است بلکه رطوبت را داخل پوست به دام می‌اندازد و مانع از بخار شدن آن در هوای گرم می‌شود.

4) استفاده از آبرسان‌های قوی‌تر در شب

استفاده از آبرسان برای پوست در شب | پریرو

علاوه بر زمانی که بعد از شستن صورت از کرم مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، باید شب‌ها هم پوست را مرطوب کنید. کرم مرطوب‌کننده‌ای که برای شب انتخاب می‌کنید باید قدرتمندتر باشد و توانایی بیشتری در آبرسانی پوست داشته باشد.

5) استفاده از لایه بردارها

استفاده از یک لایه‌بردار مناسب با نوع پوست علاوه بر اینکه لایه‌های مرده پوست‌ را از بین می‌برد و موجب شفافیت پوست می‌شود، در جذب رطوبت و آبرسانی پوست نیز بهتر عمل می‌کند. فراموش نکنید که در استفاده از لایه بردارها هرگز نباید زیاده‌رویی کنید، زیرا لایه‌برداری‌ بیش‌ازحد، باعث آسیب به پوست شده و خشکی و التهاب آن را بیشتر می‌کند. لایه‌برداری پوست یکی از مراحل پاکسازی و فیشیال پوست است، بنابراین مراجعه به بهترین مراکز فیشیال پوست می‌تواند نتیجه‌ای به مراتب بهتر برای پوست شما به ارمغان بیاورد.

6) استفاده از ماسک‌های آبرسان

ماسک‌های ورقه‌ای آبرسان یکی از بهترین محصولاتی است که می‌توانید به روتین مراقبت پوستی خود اضافه کنید. ماسک‌های آبرسان مواد تشکیل‌دهنده‌ی موثری مثل آلوئه‌ورا، ویتامین A،E  و C دارند که به تقویت پوست و افزایش تاثیر آبرسانی پوست کمک می‌کند.

اهمیت آبرسانی پوست | پریرو

7) نوشیدن آب کافی

نوشیدن آب یکی از روش‌های بسیار موثر برای هیدراته  و مرطوب نگه داشتن پوست است اما به یاد داشته باشید که حفظ طراوت پوست فقط به نوشیدن آب بستگی ندارد. طراوت و شادابی پوست تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی، سبک زندگی، محیط و… می‌باشد. پس سعی کنید در کنار نوشیدن آب کافی، رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی داشته باشید.

8) خوردن چربی‌های سالم

چربی‌های سالم سازنده‌ی سلول‌های پوستی هستند. وجود چربی‌های مفید که همان اسیدهای چرب هستند برای سلامت پوست ضروری است و برای اینکه عملکرد پوست به درستی  انجام شود به این چربی‌ها نیاز دارد. زیرا باعث ایجاد یک سد محافظتی در پوست شده و از تبخیر رطوبت طبیعی پوست جلوگیری می‌کند. اسیدهای چرب امگا۳ در مواد غذایی مثل ماهی‌ سالمون، انواع آجیل‌ و مغزها و روغن زیتون وجود دارد.

9) خوردن غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان

میوه‌ها و سبزیجات علاوه بر ان که برای سلامت کلی بدن ضروری است و به بهبود عملکرد گوارش کمک می‌کند، سلامت و شادابی پوست را نیز تضمین می‌کنند. مصرف غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان باعث حفظ سلامت و رطوبت طبیعی پوست می‌شود و ظاهر آن را درخشان‌تر و باطراوت‌تر می‌کند.

جمع‌بندی

آبرسان پوست مناسب | پریرو

برای داشتن پوستی سالم و شفاف رعایت برخی مسایل مراقبتی بسیار ضروری است. گاهی با رعایت برخی نکات ساده در روتین پوستی خود می‌توانید بدون نیاز به هزینه‌های بال، سلامت و طراوت پوست خود را تضمین کنید. وجود رطوبت در پوست یکی از مواردی است که پوست را شاداب‌تر کرده و از بروز عارضه‌های پوستی جلوگیری می‌کند. بنابراین اگاهی از اهمیت و فواید آبرسانی پوست بسیار ضروری است. در این مقاله سعی کردیم به بررسی مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار در دهیدراته شدن پوست و همچنین عو.امل موثر در آبرسانی بیشتر پوست بپردازیم. خوشحال می‌شویم که نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *