دسته‌بندی نشده

آرایشگرها دوست ندارند این نکات را درباره رنگ مو بدانید!

مزایا و معایب رنگ کردن مو | پری رو

زیبایی چهره وظاهری هر فرد به عوامل متعددی بستگی دارد چه عوامل ژنتیکی اثرگذار در پوست و چه عوامل موثر در مو. در این بین رنگ مو و مدل مو از عوامل موثر محسوب می‌شود. در دنیای امروز تغییر رنگ مو یکی از تغییرات مهمی است که در بین افراد خصوصا خانم‌ها محبوبیت زیادی دارد. که اگر انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست و سن فرد انتخاب شود قطعا زیبایی را دو چندان و تغییر چهره را دلنشین‌تر می‌کند. در این مقاله از مجله‌ زیبای پری‌رو قصد داریم تام نکات و ناگفته‌های رنگ مو را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

ملاک‌ مهم انتخاب رنگ مو چیست؟

انتخاب رنگ موی مناسب | سایت زیبایی پری رو

مهم‌ترین ملاک و معیار برای انتخاب رنگ مو، رنگ پوست است. به این نکته توجه داشته باشید که رنگ پوست شما در دسته گرم قرار می‌گیرد یا سرد. به عنوان مثال اگر رنگ پوستی زیتونی یا تیره دارید و رنگ موهای طبیعی شما قهوه ای یا تیره است پس رنگ پوستتان از نوع گرم است. اگر رنگ پوستی روشن و رنگ چشمانتان سبز یا آبی است، رنگ پوست شما سرد به حساب می‌آید.

همچنین می‌توانید با توجه به رگ‌های پشت ساعدتان، رنگ پوست خود را تشخیص دهید. اگر رگ‌ها آبی هستند پوستتان سرد است و اگر رنگی متمایل به سبز باشد، پوستتان سرد است. در ادامه به سایر ملاک‌هایی که به شما کمک می‌کند انتخابی خوب و مناسب برای رنگ موی خود داشته باشید اشاره می‌کنیم:

    • رنگ پوست (بسته به آن که گرم یا سرد باشد).
    • رنگ طبیعی موی سر شما در واقع پایه رنگ است از این رو اهمیت دارد.
    • رنگ چشمان شما نیز در این انتخاب اثر گذار است (اگر رنگ چشمانتان قهوه ای یا مشکی باشد جز رنگهای گرم و اگر سبز یا آبی باشد جز رنگهای سرد به حساب می‌آید)
    • اندام و هیکل شما
    • سن شما که این مورد هم بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید هرگز از ترند های روز برای رنگ موی خود استفاده نکنید، قبل از استفاده از رنگهای مد روز، بسنجید که آیا با رنگ پوست، چهره شما و سن شما متناسب است یا نه.

انواع رنگ مو

انواع رنگ مو | مجله زیبایی پری رو

در طول تاریخ و حتی از دوران مصر باستان رنگ کردن مو بسیار رایج بوده و جز تغییراتی محسوب می‌شود ک ظاهر فرد را زیبا‌تر می‌کند. استفاده از رنگ‌های گیاهی و طبیعی رفته رفته با پیشرفت علم به رنگ‌های شیمیایی و صنعتی تبدیل شد. در ادامه انواع رنگ مو را بررسی و معرف می‌کنیم.

رنگ‌های گیاهی

رنگ موی طبیعی که گاها با عنوان رنگ گیاهی نیز شناخته می‌شود به نسبت رنگ‌های شیمیایی تنوع رنگ کمتری دارد. اما بزرگ‌ترین مزیت آن این است که آسیب بسیار کمتری به مو می‌زند و برای مو عوارض زیادی ندارد. در دوران بارداری که رنگ‌های شمیایی سلامت  جنین را به خطر می‌اندازد بهتر است از انواع رنگ موی گیاهی برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید.

یکی از مهم ترین رنگ های گیاهی “حنا ” است که اولین بار از برگ های خشک گیاهی در شمال آفریقا به دست آمد. برای رنگ گرفتن مو می توانید حنا را 20 دقیقه روی مو قرار دهید. رنگ حنا تا 11 هفته باقی می ماند.

رنگ‌های متالیک

در فرآیند رنگ کردن مو با رنگ موهای متالیک، موها با سرعت کمتری رنگ می‌پذیرند. همچنین در پایان کار، موها رنگ ماتی خواهند داشت. خوب است بدانید که اثرات رنگ موهای متالیک به راحتی از روی مو پاک نمی‌شود. از ان‌جایی که این نوع رنگ مو در دسته‌ی رنگ‌های شیمیایی قرار می‌گیرد، استفاده‌ی مکرر از آن‌ها  به مرور زمان موها را شکننده و آسیب پذیر می‌کند. خوشبختانه امروزه با وجود خدمات متنوعی در زمینه‌ی مراقبت و سلامت مو در بهترین سالن‌های آرایش و زیبایی نباید نگران آسیب دیدگی و وضعیت موهای خود باشید.

رنگ‌های صناعی

این رنگ موها که در واقع صنعتی و شیمیایی هستند خود به سه دسته موقتی و نیمه‌دائمی و دائمی تقسیم می‌شوند:

رنگ موی موقت

این نوع از رنگ مو همانطور که از نامشان پیداست، برای مدت نسبتا کوتاهی رنگ مو‌ها را تغییر دهند. این دسته از محصولات رنگ مو عموما به شکل اسپری، محلول، شامپو، ماژیک و یا به شکل پودر فشرده(گچ مو) در بازار موجود می‌باشند. رنگ‌ موی موقت، قابلیت نفوذ به ساختمان  و فولکول مو را ندارند و تنها یک لایه پوششی در سطح مو ایجاد می‌کنند که با شستشو به راحتی از بین می‌روند. شما می‌توانید از رنگ مو‌های موقتی در مهمانی‌ها استفاده نمایید. از معلیب این نوع رنگ می‌توان به این مورد اشاره کرد که در برخورد با پوست و یا لباس، پاک می‌شوند.

رنگ مو فانتزی و موقت | پری رو

رنگ موی نیمه موقت

این نوع رنگ‌ها را که اکثرا به صورت مایع بوده مستقیما به مو مانند شامپو می مالند ماندگاری و دوام ین دسته، از رنگ‌های موقت بیشتر است، عموما بین 5 تا10 بار شستشو از بین می روند. استفاده از این نوع رنگ مو بسیار آسان است و به نسبت رنگ‌های دائمی آسیب کمتری به مو می‌زنند. ناگفته نماند که از معایب این رنگ مو می‌توان به این مورد اشاره کرد که نمی‌توانند رنگی روشن تر از رنگ اصلی مو ایجاد کنند. عموما طیف رنگی این دسته، به صورت سری کاملی از بلوند خاکستری تا مشکی معمولی وجود دارند.

رنگ موی دائمی

متداول ‌ترین و پرطرفدارترین روش برای تغییر رنگ طبیعی مو‌ها، استفاده از رنگ مو‌های دائمی می‌باشد. زیرا دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند و تا مدت زمان طولانی نیاز به تمدید رنگ موی سر نیست. این نوع از رنگ مو به راحتی با شستشو از بین نمی‌رود و برای مدت طولانی روی مو‌ها می‌ماند. رنگ موی دائمی می‌تواند به لایه‌های تار مو نفوذ کند و باعث ماندگاری بیشتر شود. مو عوارضی چون خشکی و موخوره‌ی مو از معایب این نوع رنگ می‌باشد.

ویژگی‌های یک رنگ موی خوب

ویژگی های رنگ موی خوب | پری رو

در این قسمت فارغ از ایرانی و یا خارجی بودن یک رنگ مو و فارغ از اسم ونوع برند آن، میخواهیم بدانیم یک رنگ موی مناسب و ایده آل باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد:

1. حداقل آسیب ممکن به مو

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک رنگ موی خوب این است که کمترین آسیب ممکن را به ساقه مو و فولیکول آن بزند. برخی از رنگ موه ممکن است باعث سوختگی ساقه مو و یا حتی ریشه‌های مو شوند در چنین حالتی متاسفانه فولیکول‌های مو به طور کامل از بین می‌روند. در چنین حالتی هیچ فرقی نمی‌کند که از چه میزان اکسیدان یا رنگ مو استفاده کرده باشید، زیرا در هر صورت به خاطر پایین بودن کیفیت ، آسیب رسیدن به ساختار مو حتمی و قطعی خواهد بود. از دیگر عوارض رنگ موی نامرغوب و بی‌کیفیت، می‌توان به خشکی بیش از حد مو، وز شدن، موخوره گرفتن مو و شکسته شدن ساقه‌ی مو اشاره کرد. متاسفانه زمانی که ساقه مو آسیب ببیند، چاره‌ای جز کوتاه گردن مو باقی نمی‌ماند. بهترین برند رنگ مو باید بدون اینکه درخشان بودن و شفافیت موها را از بین ببرد، رنگ مو را تغییر دهد.

2. بدون اثرات تحریک کنندگی و حساسیت‌زا

برخی از رنگ موها حاوی ترکیباتی با سطح کیفیتی بالاست و هرگز به ریشه و یا ساقه‌ی مو آسیبی نمی‌زند ام در برخورد با پوست سر می‌تواند ایجاد حساسیت و یا آلرژی کند. حتی در برخی موارد استشمام بوی رنگ می‌تواند برای مشتری و یا آرایشگر ایجاد تنگی نفس و آلرژی تنفسی نماید. رنگ مو از مواد شیمیایی گوناگون ساخته می‌شود. هر کدام از این مواد شیمیایی اگر با درصد و غلظت بالا مورد استفاده قرار گیرند، موجب ایجاد حساسیت و آلرژی در پوست سر خواهند شد. به عنوان مثال، برخی از رنگ موهای بی‌کیفیت باعث ایجاد پوسته سر یا قرمز شدن پوست می‌شود. برخی از افراد ممکن است نسبت به مواد شیمیایی موجود در رنگ مو حساسیت زیادی نشان دهند و در موارد شدیدتر، التهاب یا تورم پوست سر را تجربه کنند. بنابراین بهتر است هنگام خرید رنگ مو دقت زیادی داشته باشید.

3. بدون اثرات سمی

برای بسیاری از افراد دور از تصور است که مواد شیمیایی موجود در رنگ مو خاصیت سمی داشته باشند. ولی این یک واقعیت  نکار ناپذیر است. در صورتی که رنگ مو اثرات سمی داشته باشد، ممکن است باعث بروز برخی از عوارض خطرناک در بدن یا حتی مرگ شود. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو بسیار ریز هستند و برخی از آن‌ها ممکن است از محل فولیکول‌های مو عبور کرده و وارد بدن شوند.

متاسفانه خرید رنگ موی ارزان قیمت برای بسیاری از افراد وسوسه کننده است، اما فراموش نکنید که گاهی اوقات ممکن است بوی رنگ مو شامل اثرات سمی باشد. استنشاق مواد سمی موجب سردرد و سرگیجه و در موارد شدید موجب مرگ می‌شود. پس در ابتدا افراد باید راجع به کیفیت و کارایی رنگ مو مطمئن باشند. با مراجعه به بهترین سالن خدمات رنگ مو می‌توانید از کیفیت مواد و رنگ مویی که استفاده می‌کنند مطمئن باشید.

4. ثابت بودن رنگ

یکی دیگر از ویژگی‌های رنگ مو خوب این است که در برابر آلودگی هوا، اثرات نور خورشید و تعریق ثابت باشد. به طور کلی، رنگ مو در روزهای اول بسیار پررنگ است. بعد به مرور رنگ آن تغییر می‌کند. برخی از انواع رنگ مو که از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، در اثر عوامل محیطی و به مرور زمان خاصیت خود را از دست داده و موجب تغییر رنگ مو می‌شوند.

5. مقاومت در برابر شوینده‌ها

مقاومت در برابر شوینده‌ها از دیگر ویژگی‌های یک رنگ موی خوب است. شوینده‌های سر مثل شامپو، صابون یا لوسیون‌ها از مواد شیمیایی گوناگونی تشکیل شده‌اند و برخی از انواع رنگ موهای بی‌کیفیت نسبت به مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها واکنش نشان می‌دهند. این واکنش ممکن است به شکل‌های مختلف دیده شود. به عنوان مثال، ممکن است رنگ مو بعد از استفاده شامپو تغییر کند یا بخشی از مو سفید شود. به عبارت دیگر، رنگ مو باید در محلول‌های آبی یا سایر محلول‌های شیمیایی پایدار باشد و خاصیت خود را حفظ کند.

مزیت‌های رنگ کردن مو چیست؟

مزایای رنگ کردن مو | پری رو

رنگ کردن موها علاوه بر ایجاد یک تغییر زیبا در ظاهر شخص، مزیت‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از این مزیت‌ها اشاره می‌کنیم:

• پنهان نمودن موهای سفید

به دلایل بسیار زیادی ازجمله تیروئید، پیری، تغذیه ناسالم و یا عوارض مصرفی برخی از داروها، ممکن است که موهای افراد سفید شود. در واقع اصلی‌ترین علت سفیدشدن موها کم‌شدن قدرت تولید رنگ‌دانه‌های مو است که تمام عوامل ذکر شده محرکی برای رخ دادن این اتفاق است. بهترین روش که می‌توان تارهای سفید مو را مخفی نمود استفاده از رنگ مو است.

• تغییردادن رنگ و استایل طبیعی موها

امروزه تغییردادن استایل و تغییر رنگ طبیعی موها بسیار پرطرفدار است، خصوصا در حیطه مد و فشن. امروزه مدل‌ها و تکنیک‌های مختلفی رنگ کردن موها و برای استایل دادن به آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. رنگ کردن مو می‌تواند نقش بسیار زیادی در تغییر چهره داشته باشد.

آیا رنگ کردن مو ضرر دارد؟

مضرات و معایب رنگ مو | مجله زیبایی پری رو

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، افراد طبق نژادی که دارند دارای رنگ مو یا رنگ چشم‌های متفاوتی هستند. گاهی ممکن است برخی افراد به هر دلیلی از رنگ موهای خود راضی نباشند و بخواهند آن را تغییر دهند. با این حال باید بگوییم که متأسفانه استفاده از رنگ‌های دارای آمونیاک و استفاده بیش از حد رنگ مو برای افراد و سلامت موها مضر است. در اینجا برخی از معایب رنگ مو را بررسی می‌کنیم:

• ایجاد حساسیت در افراد

تست حساسیت، تستی است که قبل از اقدام برای رنگ کردن مو بهتر است که انجام شود؛ از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین عوارض شایع رنگ مو بروز حساسیت است و برخی افراد که بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس و اگزما دارند بیشتر از سایر افراد دچار حساسیت خواهند شد. بنابراین بهتر است که قبل از هر کاری حتما تست حساسیت انجام دهید.

• شکننده شدن موها

یکی از بزرگ‌ترین معایب رنگ کردن موها وجود آمونیاک موجب خشکی و شکننده شدن موها می‌شود همچنین باعث می‌شود که موها شادابی و درخشندگی خود را از دست بدهند. بهتر آن است که از رنگ موهایی استفاده نمایید که دارای آمونیاک بسیار پایین یا فاقد آمونیاک باشد. اگر از آن دسته از افرادی هستید که موهای خشکی دارید احتمالا حتی پس از رنگ کردن موهای خود با رنگ موی با کیفیت و بدون امونیاک، هم‌چنان دچار خشکی و شکنندگی ساقه‌ی مو می‌شوید. در چنین حالتی بهتر است با مراجع به بهترین مراکز کراتینه و احیا مو، به احیا و درمان موهای خود بپردازید. چرا که با این کار سلامت و شادابی موهای خود را تضمین می‌کنید.

• موخوره گرفتن موها

یکی از بدترین معایب رنگ موها موخوره گرفتن موها است که در بین افراد پس از رنگ مو بسیار شایع است. چرا که عموما پس از رنگ کردن مو، موها دچار خشکی می‌شوند و همین خشکی مو عامل ایجاد موخوره است. در چنین مواقعی ممکن است مجبور شوید موهای خود را کوتاه نمایید.

• ریزش مو در افراد

از دیگر معایب رنگ مو ریزش مو است رنگ کردن مکرر موها و استفاده از رنگ‌های شیمیایی می‌تواند موجب از بین‌ رفتن چربی مفید سر و آسیب رسیدن فولیکول مو شود و در نتیجه همین موضوع موجب ریزش مو از ریشه می‌شود.

• سفید شدن زود هنگام موها

اگرچه بسیاری از افراد از رنگ مو به عنوان پوششی برای پنهان کردن موهای سفید استفاده می‌کنند ولی باید بدانید که رنگ کردن موها ان هم به صورت مداوم خود عامل سفیدی مو است. شاید برای شما سوال باشد که چرا رنگ کردن مو باعث سفیدی زود هنگام موها می‌شود؟ در پاسخ باید بگوییم از آن جایی که رنگ مو حاوی مواد شیمیایی است، می‌توند روی فولیکول موها اثر بگذارد و عاوه بر تخریب فلس مو، رنگ دانه‌های ساقه‌ی مو را نیز از بین ببرد. به همین خاطر استفاده مداوم از رنگ مو به‌ هیچ ‌عنوان توصیه نمی‌شود و اگر از آن دسته از افراد هستید که این کار را انجام دهید، باید بدانید که به موها آسیب جدی وارد می‌شود.

• ایجاد حساسیت‌ و التهابات پوستی

حتی بهترین و با کیفیت‌ترین برند رنگ مو نیز حاوی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی می‌باشد. بنابراین استفاده مداوم از رنگ مو موجب ایجاد حساسیت‌های پوستی می‌شود. حساسیت‌هایی که با شوره سر، خارش و حتی قرمزی پوست سر همراه است. بروز این حساسیت‌های پوستی  به دلیل وجود ماده‌ای به نام پارافنیلین دیامین در رنگ مو است. که اختصارا با نام (ppd)شناخت می‌شود. عموما این نوع از حساسیت‌های پوستی علائمی همچون قرمزی پوست سر، خارش، سوزش و ایجاد تاول و کنده شدن پوست سر را به همرا دارد. بنا به گزارش جهانی تعداد افرادی که به دلیل وجود این ماده شیمیایی در رنگ مو دچار حساسیت‌های پوستی شده ‌اند زیاد هستند از این جهت بنا بر توصیه‌ی سازمان بهداشت جهانی استفاده از این ماده شیمیایی در تولید رنگ مو در بسیاری از کشورها ممنوع اعلام شده است.در سایر کشورها نیز میزان  و درصد این ماده در تولید رنگ موها بسیار کاهش یافته است.

• بروز بیماری‌های پوستی و خونی

برخی از محققان معتقدند که استفاده بیش از حد از رنگ موهای شیمیایی باعث سرطان مثانه و لنفوم غیر هوچکین (نوعی سرطان خون) می‌شود.

برای کاهش مضرات رنگ موها چه باید کرد؟

کاهش مضرات رنگ کردن مو | پری رو

رنگ کردن مو‌ها روشی عالی برای افزایش زیبایی است اما باعث از دست رفتن رطوبت موها و خشک و شکننده شدن آن‌ها می‌شود در نتیجه تارهای مو ضعیف می‌شوند. بنابراین با داشتن یک روتین مراقبتی مو  پس از رنگ کردن می‌توان این آسیب‌ها را به مقدار چشم‌گیری کاهش داد. به ‌هرحال تمام انواع رنگ مو (به جز رنگ موهای گیاهی) حتی بهترین برندها نیز دارای عارضه‌های زیادی هستند ولی راه‌های نیز برای کاهش این عارضه‌ها وجود دارد که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم.

    1. قبل از رنگ کردن موها، حتما تست حساسیت را انجام دهید.
    2. حتی المقدور سعی کنید هنگام رنگ کردن موها، رنگ با پوست سر تماس نداشته باشد.
    3. سعی کنید بین هر دو بار رنگ کردن موهایتان حداقل یک بازه سه ماهه فاصله باشد.
    4. پس از رنگ کردن موها، تعداد دفعات شست‌و شوی موها در هفته را به حداقل برسانید.
    5. از شامپو‌های مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید. ترکیبات این شامپوها به گونه‌ای است که در واقع محافظ موهای رنگ شده هستند.
    6. هرگز موهای خود را با آب داغ نشویید.
    7. از آن‌جایی که پس از رنگ کردن، موها خشک و شکننده می‌شوند حتما از بهترین آبرسان مو استفاده کنید. ‌
    8. همانطور که می‌دانید آب استخر حاوی مقادیر بسیار زیادی کلر است. ماده‌ای شیمیایی که اثراتی مخرب روی مو دارد. بنابراین سعی کنید پس از رنگ کردن موهایتان، از رفتن به استخر اجتناب کنید.
    9. پس از رنگ کردن تا 2 روز از شستشوی مو‌ها خودداری کنید.
    10. مو‌های رنگ شده را حالت دهید. بعد از حمام استفاده از برس مخصوص و استفاده از باد ملایمسشوار برای خشک کردن و حالت دادن موها، از وز شدن موها جلوگیری می‌کند.
    11. قرار گرفتن مو‌ها در معرض هوای مرطوب را محدود کنید. رطوبت هوا باعث وز شدن موها می‌شود و از انجایی که رنگ مو باعث خشکیموها می‌شود، رطوبت هوا بیشتر اثر منفی خواهد داشت.
    12. از نرم کننده‌های مناسب موهای رنگ شده استفاده کنید.
    13. از مکمل‌های خوراکی مثل زینک که به سلامت موی شما کمک می‌کنند استفاده کنید.
    14. از محصولات مراقبتی مو که از مو‌های شما در مقابل اشعه فرا بنفش و نور خورشید محافظت می‌کنند استفاده کنید.
    15. نوک مو‌ها را هر چند وقت یک بار کوتاه کنید.

رعایت این نکات حین رنگ کردن موها ضروری است:

  1. هنگام خرید و استفاده از رنگ مو توجه داشته باشید که مهر تایید وزارت بهداشت و مجوز آن را داشته باشد.
  2. هنگام رنگ کردن مو به خاطر داشته باشید که رنگ پذیری مو یک بازه زمانی خاصی دارد و هر برند این مدت زمان را روی جعبه رنگ قید کرده است، هرگز بیش از حد مجاز رنگ را روی سر نگه ندارید.
  3. حتی المقدور از چند رنگ مختلف و به صورت همزمان برای رنگ کردن موها استفاده نکنید.
  4. سعی نمایید که در فواصل طولانی‌تری موهای خود را رنگ نمایید و بین تایم رنگ کردن موهای خود مکث نمایید.

رنگ کردن مو در دوران بارداری ممنوع

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم هنوز تحقیقات دقیق و تکمیلی در این زمینه صورت نگرفته است و به طور دقیق نمی‌توان ادعا کرد که صددرصد رنگ مو تاثیر مضر و اجتناب ناپذیری بر روی جنین دارد، اما همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد پوست کف سر می‌تواند مقداری از مواد شیمیایی موجود در رنگ مو را جذب کرده و وارد جریان خون کند و از آنجایی که جنین مستقیما از خون مادر تغذیه می‌کند رعایت این نکته ضرور است. خصوصا در سه ماه اول بارداری، که زمان شکل‌گیری جنین است و جنین در این زمان بسیار حساس و آسیب‌پذیر است، بنابراین به زنان باردار توصیه می‌شود که تا پایان دوران بارداری از رنگ‌های شیمیایی استفاده نکنند.چرا که ممکن است این رنگ‌ها می‌توانند باعث سقط جنین شوند.

رنگ کردن مو در بارداری | پری رو

جمع‌بندی

رنگ کردن مو‌ها یک روش موثر برای ایجاد تغییرات در چهره است و از دیر باز در اقوام مختلف بین افراد خصوصا خانم‌ها مرسوم بوده است. برای اثر بخشی بیشتر و افزایش زیبایی هر فرد باید متناسب با تناژ و رنگ پوست خود، رنگ موی مناسب برای خود انتخاب کند. هنگام انتخاب رنگ مو باید به کیفیت محصول و برند مورد نظر نیز توجه کافی داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم تمام ناگفته‌ها و نکات کلیدی که هر فرد قبل و بعد از رنگ مو نیاز دارد را عنوان و مفصلا شرح دهیم. منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *